vrijdag 20 november 2015

Kudde

Sinds vanmiddag loopt de Alblasserwaardse schaapskudde in het weiland naast ons huis....Herder Huug heeft ze samen met de honden naar hier gebracht om het gras van buurman en buurman ... Arie en Jan Arie... af te grazen.... Het zijn echte wollebollen.... Schoonebekers.... en in de zomer begrazen ze de kades en tiendwegen hier in de polder.... Vandaag was ik super blij dat ze kwamen.....het was jachtdag .... en jagers gaan niet lopen schieten tussen de schapen....en dus niet voor mijn raam....want ik wil het afschieten van de hazen niet zien ....en vooral niet horen.... Erg hypocriet van mij....ik weet het....wat je niet ziet bestaat niet....maar als je een haas hoort gillen die aangeschoten is dan snap je wat ik bedoel.... Vroeger liepen de jagers met wat afgeschoten hazen in de hand terug naar huis....nu hangt er zelfs een boedelbak achter de auto....waarschijnlijk om het wild direct naar de poelier te brengen....het wordt al gauw Kerstfeest.... Sorry dat ik wat cynisch ben....maar ik houd niet zo van jagers en hun hobby...zacht uitgedrukt....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten