dinsdag 24 augustus 2021

Oorspronkelijk…

Vandaag kregen we zomaar een prima zomerse dag… maar wel met een noord-oostenwind die onze achtertuin in blies… Omdat ik vandaag met kleindochter op pad was heb ik weinig buiten kunnen zitten maar shoppen met mooi weer is natuurlijk ook prima… Op mijn foto mijn Agastache… pas gepoot dus nog een klein exemplaar… Als je de groene bladeren kneust komt er een soort anijsgeur vrij… daarom wordt hij hier ook wel “dropplant “ genoemd… De paarse lipbloemetjes trekken veel bijen en vlinders aan… het is ook daarom dat ik de plant gepoot heb… Door kwekers is er al zoveel geĆ«xperimenteerd en gekruist dat er inmiddels al vele cultivars met andere kleuren… hoogtes en breedtes te koop zijn…  Ikzelf houd niet zo van het gerommel met genen… ik houd het liever bij de oorspronkelijke plant… 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten