vrijdag 27 augustus 2021

Artistiek…

Ik vond het uitgesproken kil vandaag met die noordenwind… Meestal heb ik de hele dag de achterdeur open staan maar vandaag bleef hij dicht… en dat voor augustus… Mijn foto is vandaag wat artistiek uitgevallen… Het is het hart van een Japanse Anemoon of Herfstanemoon die nu volop in tuinen in bloei staan… Ik heb de foto wat uitvergroot om te laten zien hoe mooi de Natuur kan zijn…hoe alles in elkaar steekt… Deze Japanse Anemoon is een plant die zich gemakkelijk vermeerderd via zijn wortels…je raakt ze dus nooit meer kwijt in je tuin… De oorsprong van de Japanse Anemoon ligt in de Himalaya… een gebergte dat helemaal niet in Japan ligt maar in Nepal en China…  vreemde naam dus… O ja… de vlieg die op de bloem zit is geen groene strontvlieg maar een Gewone Driehoekszweefvlieg… Ik heb de foto even laten zien aan  ObsIdentify… en die herkende hem meteen…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten