zaterdag 17 juli 2021

Schallebijters…

Vandaag was het echt zomer… geen wolkje aan de lucht te bekennen… Wel stond er een behoorlijke noordenwind… maar dat mocht de pret niet drukken… ik zag vandaag dat er aan mijn Margrieten geknabbeld wordt… de witte straalbloemen schijnen erg lekker te zijn… overal zijn er happen uit genomen… Waarschijnlijk zijn het oorwormen die ‘s nachts een feestje bouwen in mijn plant… De gele buisbloemen… die het hart vormen van de Margriet… laten ze met rust… Die zijn voor de bijen… die er de hele dag van snoepen… Over oorwormen werd wel verteld dat ze in de nacht in je oor zouden kruipen… door je trommelvlies heen beten… en eitjes zouden leggen in je hersenen… Dit is echt een sprookje… pertinent niet waar… In mijn dialect worden ze schallebijters genoemd… maar ik heb geen idee wat schalle zijn… of zouden dat de witte straalbloemen van de Margriet zijn… 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten