vrijdag 9 juli 2021

Plakker…

Vandaag hadden we een zonnige zomerse dag… en dat nodigde mij uit om vooral veel buiten bezig te zijn… en te zitten… De vrijdagse klussen moesten maar even wachten tot een regenachtige dag… Vanmiddag zag ik dit 7 cm. lange harige exemplaar door de tuin schuifelen… op zoek naar een plek om te ontpoppen… een plek om vlinder te worden… Wel een nachtvlinder… een Plakker… Vreemde naam voor een nachtvlinder… maar de zuignapjes aan de rups verklaren veel denk ik…  (ik dacht trouwens dat die naam alleen bestemd was voor manlief… op feestjes… maar dat terzijde…)  De rups wordt wel een mooie nachtvlinder… bijna geheel wit… met een mooie tekening op zijn vleugels… en een donzig koppie… Ik heb de rups maar een eindje geholpen en hem bij de Lijsterbes gezet… dat is zijn waardplant… of wel zijn lievelingsboom met bladeren om op te eten… De kleine inzet-fotootjes zijn niet van mij hoor… heb ik van internet geplukt… want ook ik wilde wel eens weten wat er straks uit dit grote harige exemplaar te voorschijn komt…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten