woensdag 28 juli 2021

Purperreiger…

Het weer heeft deze dagen een wat buiig karakter… vooral in de namiddag verschijnen de buien… en de temperatuur houdt ook niet over… krappies 20 graden… en dat voor eind juli… Vanmiddag heb ik toch nog even buiten gezeten en zag dus deze bruinachtige vogel in de polder… Het was een Purperreiger… veel schuwer dan zijn neven… die veel  dichter bij de bewoonde wereld durven te komen… Deze Purperreiger dus niet… daarom zijn de foto’s niet al te scherp… te ver weg… Wat mij opviel waren vooral zijn kippedijen… zijn erg slanke… lange nek… en zijn prachtige kleuren en tekening in zijn veren… Toen ik even op mijn camera de foto terugkeek kreeg hij mij in de gaten  en vertrok… Over een paar jaar is hij misschien ook wel gewend aan de mens en staat hij… net als zijn neven de Zilverreiger en de Blauwe Reiger… naast ons huis vissen te vangen… Hopelijk kan ik dan betere foto’s van hem maken…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten