dinsdag 6 juli 2021

Griezel…

Het waaide hard vandaag… en we kregen een paar buitjes te verduren… De zomer liet ons vandaag behoorlijk in de steek… In de tuin zag ik in de Camellia struik deze spinrag zitten… met in het midden een gaatje… Toen ik goed keek zag ik iets bewegen in dat gaatje… getsie… het zou een spin kunnen zijn en daar ben ik een beetje panisch voor… Toch wilde ik weten wie daar woont… en heb net zo lang staan wachten totdat deze griezel naar buiten kwam… Het is dus één van de vele Trechterspinnen… die hun prooi vangen via de trechter waarin ze zitten met daar omheen klevend rag waarin insecten vast komen te zitten… Deze spin is de Gewone Doolhofspin… en deze griezel heeft maar liefst 8 ogen… en is super snel… hij heeft een reactietijd van 160 meter per seconde… Ik noem hem dus Max…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten