vrijdag 18 december 2020

Verschil...

Vanmorgen heb ik mezelf een vrije ochtend gegeven... Na een paar nachten met minimale nachtrust mocht ik vanmorgen lekker lang in bed blijven liggen... Niet dat ik geslapen  heb... maar lekker lezen in bed is ook een kadootje... Eigenlijk zonde van mijn tijd... en van het mooie weer... maar ik voel me daar niet meer schuldig over... Jaren geleden wel... want wat zou “men” wel niet denken... zo’n lui wijf... maar nu op onze leeftijd mag alles... er moet en hoeft niets meer... Heerlijk....! In de tuin staat nu de Skimmia in knop... donker roze knoppen waar in het voorjaar de heel licht roze bloemetjes uitkomen... De toefjes met knoppen worden nu druk verwerkt in kerststukken... maar ik blijf van de mijne af... ik vind dat zonde... Besjes komen er later niet aan... dan moet er in de buurt een mannelijke Skimmia staan... voor de bestuiving... Ik heb jaren geleden eens een mannelijk exemplaar gekocht... bleek het uiteindelijk toch een vrouwtje te zijn... Bij mens en dier is het vaak te zien wat de vrouw of de man is... maar bij planten heb ik het verschil nog niet kunnen ontdekken... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten