zondag 22 maart 2020

Scholeksters...

Het was bijzonder rustig op deze zondag... behalve de wind dan... die had van mij wat minder mogen zijn... Ik kon geen plekje uit de wind vinden om even echt van de zon te genieten... Dan maar wat gefröbeld... ik wil bloemen gaan haken wat niet zo goed lukt... Als iemand een patroon heeft voor een beginnende haakster zoals ik... houd ik me aanbevolen... In het weiland liepen vanmiddag twee scholeksters hun eten bij elkaar te scharrelen... Waarschijnlijk zijn het terugkomers uit Spanje... op weg naar hun broedgebied in Scandinavië... Onze eigen scholeksters blijven in de winter hier... langs de kust en het Wad... waar ze ook broeden... Wat een mooie vogels zijn het toch... met puur witte en zwarte veren... een knal-oranje snavel en oranje steltpoten... Hij wordt ook wel Strandkievit of  Bonte Piet genoemd... Er is in Nederland weleens een Scholekster gevonden die 46 jaar oud was... maar meestal worden ze rond de 30 jaar oud... Ze zijn net als wij nu... erg honkvast... ze broeden vaak op hetzelfde nest als voorgaande jaren... Jammer dat ik nu geen betere camera had... dan ik in kunnen zoomen... om ze nog beter te kunnen bekijken... De Aalscholver zat na zijn lunch lekker te drogen in het weiland... er was te veel wind om lang te kunnen blijven staan...



1 opmerking:

  1. Dag Lia, fijn jouw waarnemingen te lezen en zien. Best lastig he om al het moois te zien en ervan te genieten. En toch moeten we het doen, juist om dat onbestendige, onzekere, onrustige gevoel in ons lijf wat in balans te brengen.. Je bent aan het haken lees ik. Ik weet niet wat je precies bedoelt met een bloem haken, in hoeverre dat echt een bloem is die in je hand een bolletje is zeg maar, of juist gewoon plat. Op mijn interestbord https://nl.pinterest.com/edufloor/haken-borduren-breien/ staat van alles maar er zijn ook video's met prachtige voorbeelden van hoe je slierten haakt en die inklaar draait zeg maar. Google maar op 'bloemen haken'. Als ik wat routinematig wat wil haken vind ik de bloemetjes zoals Tineke ze haakt, altijd fijn om te doen: https://storyofasister.blogspot.com/2018/02/zelfmaken-2.html

    Ik wens je veel haakplezier en blijf ook genieten van de kleine mooie dingen om ons heen. Ze zijn er!
    Liefs Florina.

    BeantwoordenVerwijderen