zaterdag 1 februari 2020

Valse hoop...

Vanmiddag is de hoop die ik had op nog wat vorst deze winter een klein beetje de grond in geboord... Toen de zon ging schijnen vanmiddag en ik even de tuin inliep zag ik deze hommel... een knoepert van een hommel... dus waarschijnlijk de koningin... Ze was wakker geworden uit haar winterslaap door de warme temperaturen van de laatste dagen... Veel te vroeg natuurlijk... want deze majesteit moet wel eten en zoveel bloeiende bloemen zijn er nog niet... Ze was nog wat dizzy... en klauterde met veel moeite op één van mijn violen... om stuifmeel te zoeken... Het zag er wat zielig uit... deze slaapdronken majesteit... Ik heb om haar te helpen een schoteltje met suikerwater neergezet... naast de bak met violen... Zo kan ze wat bijkomen en op krachten komen voor het voor haar volgende broedseizoen... Dat deze hommel-koningin wakker geworden is betekent ook dat de lente in aantocht is... en kans op schaatsijs met de dag minder wordt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten