dinsdag 25 februari 2020

Rondje tuin...

Vanmorgen scheen de zon... en kon ik even een rondje tuin lopen... ik moest wel in de zon blijven... want uit de zon en op de wind vond ik het nog smerig koud... Wat een werk ligt er toch te wachten rondom ons huis... als het weer straks omdraait hoef ik me niet te vervelen... Tijdens mijn tuinrondje zag ik opeens deze Bosanemoontjes... die onder de vlonder uitpiepten... hun koppies gericht naar de zon... Wat een vrolijkheid ineens... die kleur...daar word je toch blij van... Ze groeien gewoon in het grind... Het is wel een teken dat ik mieren in de tuin heb... want die zorgen er voor dat de zaadjes van Bosanemonen verspreid worden... Die zaadjes worden dan ook mierenbroodjes genoemd... Mieren nemen het zaadje mee naar hun nest... eten het voedzame gedeelte ervan af... en brengen daarna het zaadje weer naar buiten... waar het later dus ontkiemt... Wat zit de Natuur toch mooi in elkaar...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten