woensdag 29 januari 2020

Dilemma...

Werkelijk de hele middag heeft deze reiger in de sloot naast ons huis staan vissen... Soms ging hij even op het weiland staan... als één van onze poesebeesten in de tuin liep... Daar moest hij niets van hebben... hij kent waarschijnlijk de reputatie van onze Jansen... Één keer zag ik dat hij een vis ving en opat... hap... slik... en door zijn nek weg... Reigers hebben denk ik geen smaakpapillen... anders zou hij wel een tijdje kauwen... maar hij laat de vis gelijk door zijn lange nek naar beneden glijden... Ik vraag me wel af hoelang zo’n vis nog leeft en lijdt in het donker... en hoe hij doodgaat... Hij zal wel stikken... denk ik... in het maagzuur van de reiger... De Partij voor de Dieren zal het wel weten... want dit is je reinste dierenmishandeling... Hoewel... als de reiger geen vis eet gaat hij dood... Een groot dilemma dus... ben je voor de reiger... of voor de vis...  Ik weet het nog niet...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten