vrijdag 20 juli 2018

Rups...

Ik heb hem gevonden... mijn basilicum etende rups... Vanmorgen zag ik opeens iets bewegen boven aan de plant... rups was aan het ontbijten... De bovenste nieuwe blaadjes waren al op... en hij was net aan een nieuw blaadje begonnen... Het was inderdaad een grote rups... hoe heb ik deze rups toch over het hoofd kunnen zien... misschien had hij een kuil gegraven in de grond en zich daarin verstopt... het was tenslotte een Duitse rups... want de plant had ik bij de Liddl gekocht... Inmiddels woont de rups in de achtertuin... In de voortuin wonen ook weer rupsen... van de buxusmot... Die eten mijn buxushaagjes weer op... die net weer uitgelopen waren... Alleen mogen deze rupsen van mij niet in mijn tuin wonen... en gaat tuinman Gerard ze verhuizen... naar de eeuwige buxusrupsvelden...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten