woensdag 18 juli 2018

Muis...

Vanmorgen had één van mijn katten er voor gezorgd dat ik "bout" bij het ontbijt had... Het voordeel van zo’n dode muis is dat je de tijd hebt om hem eens goed te bekijken... Toen ik hem op zijn rug gelegd had was duidelijk te zien dat het een spitsmuis was... met veel snorharen op zijn spitse neus... en heel scherpe tandjes... Muizen zijn zoogdieren... baren dus jongen en voeden hen met moedermuizenmelk... Er zijn wel 200 soorten muizen op de wereld... maar in Nederland komen er maar 5 soorten voor... de huismuis... veldmuis... bosspitsmuis... dwergspitsmuis... en de hazelmuis... Om deze muis helemaal te ontleden ging mij iets te ver... ik heb hem in het weiland gegooid als voer voor de roofvogels... Of de kat brengt hem wéér mee... voor het ontbijt van morgen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten