vrijdag 23 maart 2018

Wollewei...

Er schijnt eindelijk licht aan de horizon... in onze slaapkamer... Het behangen is goed gelukt... het is er niet afgevallen... en vandaag is de vloer gelegd... Nu nog een kast in elkaar zetten... en de plinten er op... en dan doe ik de eerste jaren niks meer in huis... Ik word hier echt te oud voor om dagen lang met een witkwast op een trap te staan wiebelen... Vanmiddag liep ik onverwachts tegen dit schilderij op de foto aan... Eigenlijk is het een buitenschilderij van canvas... maar ik ga hem boven ons bed hangen... Het zijn precies de bloemen waar ik het meest van houd... wilde bloemen... zoals boterbloem, klaver en margrieten... Ik lig straks in bed naar mijn eigen “ Wollewei “ te kijken... net als in het boek “ Erik of het klein insectenboek” van Godfried Bomans...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten