dinsdag 5 december 2017

Zoekplaatje...

Achter in mijn tuin staat een haag van diverse struiken... Ik heb hem lang geleden gepoot om een beetje uit de westenwind te kunnen zitten op ons terras... Deze haag ontneemt ons wel het uitzicht op de polder als wij in huis zitten... Gelukkig wonen we op een hoek en houden we dus uitzicht zat over op het mooie polderlandschap... In die haag staat ook een vreselijke pikstruik...de vuurdoorn... Daardoor is deze haag ook een schuilplaats voor kleine vogels... voor als er een sperwer door de tuin vliegt... Vanmiddag zat deze dikke mus in die haag... niet dik van het eten... maar dik van de kou... Als vogels het namelijk koud hebben zetten ze hun veertjes op zodat er lucht tussen de veertjes komt... want lucht isoleert...en zo blijven ze warm... Het gekke is alleen dat het vandaag helemaal niet zo koud was... maar deze mus het wel koud had... Ik vroeg me daarom af of hij misschien ziek was... of hij koorts had... Best jammer dat wij mensen niet met dieren kunnen praten... het zou het leven heel interessant maken... en ik had dit musje misschien kunnen helpen... Kusje erop...?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten