donderdag 14 december 2017

Schatje...

De laatste sneeuwresten zijn gelukkig verdwenen... Ik ben gek op een winterlandschap en flinke sneeuwbuien...maar als het eenmaal gaat dooien...en de sneeuw wordt pap... dan ben ik er al gauw klaar mee... De foto is nog van afgelopen dinsdag...van een rood opgeblazen bolletje in een struik... Wat is het toch een schatje...de roodborst....maar eigenlijk is het helemaal niet zo’n lief vogeltje.... Hij kan zijn territorium behoorlijk fel verdedigen... soms wel tot dat hij of zijn tegenstander het leven laat... Je ziet ook altijd maar één roodborstje in de tuin... omdat hij geheid andere roodborsten uit zijn territorium jaagt... Onze zomer-roodborsten trekken in de herfst naar het zuiden...en de roodborsten uit Siberië en Scandinavië komen hier heen... Ik zie hem regelmatig op mijn voedertafel zitten...waar hij zich te goed doet aan de gedroogde meelwormen die ik voor hem neer zet... Het roodborstje is namelijk een zangvogel en eet geen zaden maar insecten...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten