zaterdag 16 september 2017

Bed and Breakfast...

Na weken van afwezigheid is kater Jansen weer thuis... Sinds vorige week wist ik al dat hij bij buurman boer verbleef... Daar was hij gespot in de hooischuur...waar hij waarschijnlijk 's nachts...of overdag... in het hooi sliep... Ik ben op een avond daar wezen roepen en kijken en samen met buurvrouw boer zagen we hem het land in rennen... Ik kon hem benaderen tot op een meter... Hij keek me heel bang en verwilderd aan...en rende met een noodgang weg...Na de storm van afgelopen week ben ik weer in de hooischuur wezen kijken...en ja hoor...daar lag hij te slapen... Ik heb hem snel opgepakt en in de auto gezet... Wat was hij toch mager geworden...maar toen ik hem nog eens goed bekeek...twijfelde ik... Waar was zijn witte buik gebleven... Wat denk je...had ik toch de kat van buurman boer bijna ontvoerd... Op zijn gemak liep hij over de achterbank...en toen ik de autodeur opende...kuierde hij er op zijn gemak weer uit... De avond daarna kwam Jansen doodleuk en zeiknat binnen gelopen...en nadat ik hem met een handdoek afgedroogd had...heeft hij uren liggen slapen... Hij is wel erg schichtig geworden....wijkt niet van mijn zijde...en is hij niet naar buiten te 'slaan'... Eind goed...al goed...dus... Buurvrouw boer...bij deze nog bedankt voor de goede zorgen...want eten is hij niet te kort genomen... Aan zijn gewicht te voelen had hij een perfecte Bed and Breakfast bij jullie....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten