donderdag 14 september 2017

100 dagen...

De bessen van de Vuurdoorn beginnen door de nattigheid nu al te rotten...Jammer hoor...want de trosjes met bessen gebruik ik in kerststukjes... Maar het duurt nog precies 100 dagen eer het Kerst is... en dan is er van deze besjes weing meer over...denk ik... Wist u trouwens dat de Vuurdoorn familie is van de Roos...en ook van de Dwergmispel...? Ik dus niet...maar ze hebben genen die met elkaar overeen komen... De Roos en Vuurdoorn zullen allebei wel doorngenen hebben...maar met de dwergmispel zie ik weinig overeenkomsten... Deze Vuurdoornstruik staat achter in mijn tuin...en is een goede schuilplaats voor de tuinvogels... Regelmatig vliegen er sperwers door de tuin richting mijn voedertafel...en bij het eerste onraad vliegen alle vogels de vuurdoornstruik in... waar de sperwer door zijn grootte niet in kan... Het is nu wachten op de merels...die zijn gek op een  vuurdoornbessenmaaltijd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten