vrijdag 31 maart 2017

Reuring...

Vandaag was er reuring in ons dorp...er gebeurde eindelijk weer eens wat... Mensen kwamen er hun huizen voor uit... Wat er aan de hand was...? Er kwam een boom...een 23 meter hoge Plataan... afgedankt door Molenaarsgraaf...en bestemd voor het perk in de van Slijpestraat... Kosten nog moeite werden gespaard...vooral kosten...om het gevaarte...dat 28 ton woog ...naar ons Goudriaan te brengen... Het ging al mis bij de ingang van ons dorp...de dieplader met boom liep vast op de brug... Er waren twee voertuigen bij om het transport te begeleiden...die horen toch te weten dat een dieplader vast loopt op een brug....maar dat terzijde... Niemand kon een poosje Goudriaan meer in en uit... Nadat het toch gelukt was moest het gevaarte nog over de Zuidzijde naar zijn bestemming...en de Zuidzijde is natuurlijk niet geschikt voor een breedtetransport...menige boom onderweg...langs de slootkant...mist nu wat takken... Gelukkig staat de boom inmiddels op zijn plaats...en krijgt hij nog twee jaar nazorg...vertelde een gemeentewerker... Dus regelmatig een gieter water....en veel praten met de boom... Ik hoop voor de bewoners...die hem nu voor hun huis hebben staan...dat er met de boom een bladblazer bij geleverd is...

1 opmerking:

  1. Ooohwww, het is dus een boom met een verhaal... Jouw verhaal :-) Ik heb hem gezien op de provinciale weg én toen het allemaal achter de rug was en ik slechts een Gemeentewerkman aantrof die vol lof vertelde over de f a n t á á s t i s c h e prestatie en de bijna 100% garantie dat de Plataan gewoon weer gaat verdergroeien... Ik fronste mijn wenkbrauwen, dacht van alles en hield wijselijk mijn mond.
    Nu lees ik jouw verhaal achter de boom en denk: over een jaartje eens verder kijken. Naar een fris nieuw jong boompje dat er dan gepoot is. Naast een diepe krater waar ooit een Plataan stond.

    Zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen