donderdag 16 maart 2017

Genieten...

Ik heb genoten vandaag...van het mooie weer...mijn schone vlonders...mijn opgeschoonde tuin... van mijn pas gekochte violen...mijn snippermiddag...en het gezelschap van mijn dochter... Ze bracht een heerlijke lunch mee...die we samen...buiten...hebben genuttigd...  Ook in mijn tuin is de kikker- en paddentrek begonnen... Kikkers en padden gaan in het voorjaar altijd terug naar hun geboortegrond... als ze gepaard hebben...en hun eitjes afgezet hebben...keren ze terug naar hun leefgebied... Deze bruine kikker kwam uit mijn tuin...liep over het houtpaadje...richting de wetering... Op de stoep heeft hij...of zij...een poosje over de wetering zitten staren...alsof hij de weg zocht... Later zwom hij naar de overkant... Ik ben benieuwd of ik hem terug zie in mijn tuin...er loeren zoveel gevaren op hem....vooral al die reigers...en katten... Die lusten hem...of haar...rauw...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten