dinsdag 7 maart 2017

Kolonie...

Vandaag woonde ik midden in een meeuwenkolonie... Waar ik ook keek...links...rechts...achter mij...overal liepen en vlogen er meeuwen... Buurman boer was gisteren en vandaag mest aan het uit rijden...dat is de deftige term... Hier zeggen we gewoon dat de boer aan het "gieren" is... Dat is dus heel wat anders dan "gieren" van het lachen... Lekker ruiken doet het niet...maar het is nu eenmaal noodzakelijk....het gras moet gaan groeien...voor de buurmeiden.... Die mogen volgende maand weer naar buiten...maar dan moet er wel wat te eten zijn... De honderden meeuwen kwamen dus op de gier af...ik vraag me toch af...wat er in die koeienmest zit...waarop die meeuwen zo dol zijn... Meeuwen eten toch geen koeienpoep...? Die eten wormen...zouden die door de ammonia in de poep omhoog komen... of zoiets...? Maar waarom zitten er dan geen spreeuwen of merels in het weiland...die eten ook wormen... Wie het weet...moet maar even reageren....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten