donderdag 13 oktober 2016

Natuurfilm...

Het was vandaag best wel koud...het wordt tijd dat ik mijn winterjas uit de mottenballen haal... De oostenwind maakte het zo koud... Elke avond dalen er nu weer smienten neer in de wetering... ze komen hier om te slapen... Overdag zie je ze niet...ze zitten dan bij rivieren of plassen...of op natte weilanden...want ze eten gras...bladeren...graswortels...en zaden... De smient is een eendensoort...hij wordt ook wel fluiteend genoemd... de hele avond hoor ik hun gezellige " gewieuw "... Hij broedt in Scandinaviƫ en Siberiƫ ...en is nu hier om te overwinteren... Het is een prachtig gezicht als ze 's avonds op de wetering neerstrijken....eerst vliegen ze met elkaar een rondje ...om dan met elkaar te landen....Ik mag elke dag "live" naar deze natuurfilm kijken...vanuit mijn luie stoel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten