dinsdag 7 juni 2016

Trots...

In mijn vijver bloeit nu een waterlelie.... een mini waterlelie.... die al heel wat mee gemaakt heeft.... Hij is ooit gekocht door mijn moeder..... die een mini vijvertje in haar achtertuin had... gemaakt van een oud ligbad... van- en door mijn zus.... Het was moeders trots.... dat minivijvertje... met de waterlelie en een paar visjes... die bij strenge vorst... binnen.... in een afwasteiltje.... mochten overwinteren.... Toen mijn moeder naar het zorgcentrum verhuisde.... bleef het vijvertje achter.... voor de nieuwe bewoners.... Maar op een avond was het vijvertje helemaal leeg gehaald.... pompje... drijfhout... visjes.... poezennet.... en de waterlelie waren weg.... Wat bleek....de achterburen waren een vijver aan het aanleggen.... Heeeel boos... zijn mijn zus en ik alles terug wezen halen.... Zo belandde de waterlelie bij mij....  in een emmer... op de stoep...Ander half jaar heeft hij het zo overleefd.... en vorige herfst heb ik hem in mijn nieuwe vijver geplant.... met vandaag dus de eerste bloem.... Nu is het mijn trots....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten