maandag 13 juni 2016

Groenstrook

Bij mij voor het huis ligt een gemeentelijke groenstrook.... Nou groen is hij zeker...!  Maar wat een ellende groeit daar in.... alleen maar onkruid.... hoewel dat eigenlijk niet bestaat....zegt men... Ik vind dit dus wel onkruid.... heermoes... winde.... zevenblad.... kleefkruid.... koolzaad... brandnetels... en ga zo maar door... Planten die zich uitzaaien.... en niet te bestrijden zijn zonder gif.... maar inmiddels ook in mijn voortuin groeien.... Vorig jaar stond er een haag van rode Weigelia... prachtig.... alleen overwoekerd door datzelfde onkruid als nu.... Ze werden gerooid....en ik mocht zelfs meedenken over de herbeplanting.... nooit niks meer van gehoord.... Wel heb ik gevraagd of er iets kon komen voor de veiligheid.... heb al diverse keren kleine kinderen bij de sloot vandaan geplukt.... water is hartstikke leuk om in te knoeien....of om er iets in te gooien.... Daar heeft de gemeente gelukkig wel wat aan gedaan.... er staat een soort buis nu....30 cm hoog.... een beetje scheef.... dat wel... de lantaarnpaal dook ineens op bij het plaatsen.... en door kinderen heel fijn te gebruiken als evenwichtsbalk.... Ik vertel de kinderen nu maar dat onder dat groen....hele gemene brandnetels staan.... en dat in de sloot de Bullenbak woont.... Dat hielp vroeger bij mij.... en ook bij mijn eigen kinderen... en kleinkinderen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten