donderdag 9 juni 2016

Te voorbarig...

Gisteren piepte ik dat ik nog geen vlinders gezien had..... zowaar vandaag landde er één op de scabiosa ... een kleine vos.... ik ben dus weer eens te voorbarig geweest..... Gisteravond had ik net een artikel zitten lezen over vlinders.... en ik begrijp nu waarom ze er nog niet zijn.... De noordenwind is de schuldige.... daar kunnen ze niet tegen opboxen... Ze vliegen of zweven namelijk op grote hoogte.... vanuit de landen rondom de Middellandse zee ... met een zuidelijke luchtstroom mee.... naar Noord-Europa... en de laatste weken hadden we alleen maar een noordelijke luchtstroom.... De kleine vos is echter een vlinder die hier overwintert.... bv in schuren en op zolders.... Deze was dus dit jaar erg laat wakker.... of heeft iemand heel laat zijn zolder schoon gemaakt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten