donderdag 28 mei 2020

Puur natuur...

Om bijen en hommels mijn tuin in te lokken heb ik hier en daar wat potten met Lavendel neergezet... Ze staan nu vlakbij de rozen want Lavendel schijnt ook te helpen tegen luizen... want die zijn er dit jaar volop... Zelfs mijn Vingerhoedskruid zit van onder tot boven onder de zwarte luis... en omdat luizen weer trekken mieren aantrekken... die de luizen melken... probeer ik dus met de Lavendel de luizen weg te jagen... Ook een paar flinke regenbuien helpen goed tegen luis... maar die zijn nog niet in aantocht volgens de weerman... Mussen en Koolmezen hebben soms ook luizen op het menu staan... dus gebruik ik geen spiritus... zeepsop... stinkend brandneteldrek...spuitbussen met troep... enz... Mijn tuin is puur natuur...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten