maandag 18 mei 2020

Imposante exoot...

We gaan weer richting zomerse temperaturen deze week... Eigenlijk zijn dat temperaturen boven de 25 graden... maar voor mij zijn dat al waarden boven de 20 graden... Vanmiddag dus weer lekker buiten kunnen zitten na de maandagse huishoudelijke klussen... Dom werk trouwens... maar dat terzijde... want ook als je niet voor huisvrouw in de wieg gelegd bent... iemand moet ons huis net en schoon houden... Op de foto mijn nieuwste aanwinst... ik ben altijd al gek geweest op rariteiten en nieuwigheden... De tip voor deze plant kreeg ik van mijn lieve zus... die net als ik ook van vreemdigheden houdt... Het is de Geranium Maderense... ofwel de Madeira Ooievaarsbek... die alleen op het eiland Madeira in het wild voorkomt... en daar met uitsterven bedreigd wordt... Het is een soort boompje... met hele grote... wel 30 cm. breed... diep ingesneden bladeren... De bloemen staan in hoge bloemtrossen ver boven het blad en bloeien tm. juni... Hij is niet winterhard... maar schijnt zichzelf veelvuldig uit te zaaien... De nieuwe planten gaan pas het derde jaar bloeien... Ik ga het uitproberen... wie weet kan ik ze volgend jaar uitdelen aan heel geduldige tuiniersters...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten