vrijdag 8 mei 2020

Oorlog...

Hoewel de polder één en al rust en vrede uitstraalt... was het er vanmiddag compleet oorlog... met waarschijnlijk een slachtoffer... Papa zwaan zag een ander mannelijk exemplaar in zijn territorium die te dicht bij mamma zwaan en de kids kwam... En toen waren de rapen gaar... Er ontstond een gevecht op leven en dood... Ze probeerden elkaar echt te verdrinken... het gespartel om boven te blijven was gewoon verschrikkelijk om te zien... Ik kon er niet bij komen... anders was ik er tussen gesprongen... Soms kon de indringer een stukje wegkomen... maar papa zwaan bleef hem achtervolgen... pikken... bijten... en in elkaar slaan met zijn vleugels... De veren vlogen in het rond... De indringer was doodmoe... zag ik... echt total loss ... Later kwam papa zwaan trots aanzwemmen... de andere zwaan heb ik nooit meer gezien... Ik hoop maar dat hij het gevecht overleefd heeft...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten