maandag 29 juli 2019

Kokardebloem...

In het zaadmengsel van mijn stukje wilde bloemen zat ook deze Kokardebloem... Zijn oorsprong ligt op de prairies van Noord-Amerika... daarom kan hij goed tegen droogte en tegen de warmte... Dit exemplaar is éénjarig... maar er zijn ook soorten Kokarden die als vaste plant verkocht worden... die zijn dan door mensenhanden een beetje gemuteerd... Ik heb hem zelf een keer in het wild gezien aan de rand van het strand in Portugal... Een makkelijk bloem dus voor ons bijna sub-tropische klimaat... Vanmiddag fietste ik op de Noordseweg van Noordeloos richting Meerkerk... Daar zag ik toch een prachtige akkerrand in bloei staan... naast een maisveld... met alle wilde bloemen die vroeger in onze Waard gewoon in de bermen groeiden... Als iemand toevallig weet waar dit bloemenzaad te koop is... en hoe dit in zijn werk gaat... hoor ik dat graag... Ik heb namelijk nog een strookje braakliggende grond waar ik volgend jaar zo’n akkerrand wil creëren...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten