dinsdag 23 juli 2019

Binnenblijf-weer...

De hoge temperaturen van vandaag en de komende dagen kunnen mij niet plezieren... Dit is dus niet mijn weer... voor mij is dit binnenblijf-weer... Vanavond koelde het iets af en heb ik nog even mijn longen kunnen verwennen met buitenlucht... Wel met een ventilator op mij gericht... om de bloeddorstige muggen die voor nageslacht willen zorgen waar ze mijn bloed voor nodig hebben... op afstand te houden... Muggen houden namelijk niet van wind... ze waaien weg zodra ze in luchtstroom van de ventilator komen...  De enigste in mijn tuin die staat te juichen met deze hitte... is mijn Afrikaanse Lelie of Agapanthus... Die geniet met volle teugen van dit weer... alsof hij in zijn thuisland... Zuid-Afrika... is... Het heeft toch nut gehad de afgelopen winter om hem bij elke nachtvorst naar binnen te slepen... hij heeft nu wel 18 stelen met bloemen... en er komen er nog meer aan...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten