dinsdag 27 juni 2017

Koningspage...

Afgelopen nacht weer heerlijk in mijn eigen koelen bed geslapen... we zijn dus weer thuis... Vanmiddag zat ik even onze vakantiefoto's te bekijken...zie ik opeens iets boven op een cactus zitten... Bij het uitvergroten blijkt het een Koningspage te zijn... een behoorlijk grote vlinder met een staart... Het is voor mij de eerste keer dat ik de vlinder zie...ik heb wel ooit een Koninginnepage gezien...maar nooit de Koningspage... In Nederland komt hij eigenlijk niet voor...gemiddeld één keer per jaar ziet men hier een verdwaald exemplaar... De rups is in Nederland nog nooit gevonden... Wel jammer dat hij op de foto zijn vleugels niet gespreid heeft...want die zijn prachtig getekend...geel met zwarte strepen en een blauw randje waaraan twee punten aan vast zitten...zodat het lijkt of hij een staart heeft... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten