zondag 11 december 2016

Grazers...

Het was een heerlijke rustige zondag....na enkele stormachtige uren vannacht.... In de achtertuin was het een puinhoop....tuinkussens dreven in de vijver...potplanten lagen ondersteboven...en mijn mooie stenen vogelvoederschaal lag in gruzelementen ....  In het weiland liepen vanmiddag zwanen te grazen...weer eens wat anders dan koeien...ze trekken echt het gras met wortel en al uit de grond.... Boeren zijn ook niet zo blij met zwanen...heb ik wel eens gehoord...waar zwanenpoep ligt...groeit geen gras meer...of het gras wat daar groeit...lusten de koeien niet.... Of het waar is...weet ik niet... Ik vind het wel gezellig...wat beweging in de lege...winterse...weilanden.... Mijn sneeuwbes heeft behoorlijk geleden van de vorst...vorige week... De witte bessen zijn gedeeltelijk bruin geworden... Ik wilde ze gebruiken in een kerststuk...maar dat is geen gezicht nu... Morgen dus op zoek naar wat anders....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten