zondag 10 juli 2016

Insecten

Het was een heerlijke zaterdag... een kluszaterdag.... met aan het einde van de middag een blinkende schuur... een glimmend stoephok... een flonkerende vlonder... en glanzende tuinlampen.... We hadden een schoonmaaktic vandaag.... ik in de tuin... en manlief in zijn doordeweekse huis op wielen.... Toen ik vanmiddag even aan een bakkie zat... viel het mij op dat er ontzettend veel vreemde insecten in mijn tuin leven... Naast mij stond de Camelia, die flink in de luis zit.... daar kwamen heel veel insecten op af.... vliegende... kruipende... en lopende insecten.... met allerlei kleuren.... Ik heb er een paar op de foto gezet... lastig trouwens.... want ze zitten nooit stil.... Ik heb me verbaasd over de verscheidenheid aan insecten... en dan te bedenken dat al die soorten op de Ark van Noach zouden hebben gezeten... en gekropen... maar twee per soort... maar toch... al die soorten... Krijg gewoon de kriebels, als ik er al aan denk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten