zaterdag 14 mei 2016

Molendag

Vandaag was het Nationale Molendag.... de meeste molens waren dus te bezoeken....Ik heb de stoute schoenen aangetrokken.... richting Noordeloos.... Richting de molen waar mijn moeder is geboren.... en mijn opa 40 jaar molenaar is geweest.... Ik werd vriendelijk ontvangen door de beheerder van de molen.... kreeg een rondleiding rond de molen.... en mocht binnen kijken in de molen .... waar de driegaatskachel heerlijk brandde... De molen is in de jaren 70 grondig gerestaureerd.... de bedstee van moeder was inmiddels gesloopt... maar veel oude details zijn bewaard gebleven.... Heb heel veel foto's mogen maken van de binnenkant.... een vreemd gevoel.... dat mijn moeder hier 25 jaar geslapen.... gegeten.... gewoon gewoond heeft.... Ik had nog een foto van moeder bij de deur van de molen.... De beheerder heeft mij bij de zelfde deur op de foto gezet.... alleen het ruitje in de deur was anders....  Ook vanaf het weiland mocht ik foto's maken.... waar moeder heel lang geleden met haar moeder en broertje in het gras zat.... Alleen kwam toen de wind uit het zuidwesten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten