woensdag 18 mei 2016

Hommel mysterie

De Fuchsia is één van mijn favorite planten... hij bloeit de hele zomer.... tenminste... als je de uitgebloeide bloemen met zaadbolletjes regelmatig verwijdert.... Ook bijen en hommels zijn gek op deze plant.... maar helaas ...  ik heb nog steeds geen bij of hommel gespot in de tuin.... Geen idee wat er aan de hand is met die beestjes.... zouden ze boos zijn.... omdat mijn wilde bloementuin verdwenen is...  kan de zachte winter de oorzaak zijn.... of het koude voorjaar.... en zijn ze misschien dood...?  In maart heb ik nog wel een dikke koningin hommel zien vliegen.... daarna geen bij of hommel meer gezien.... Ik zie het inmiddels ook aan de zaadbolletjes van de Fuchsia.... er heeft geen bestuiving plaats gevonden.... er zitten geen zaadjes in... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten