vrijdag 25 december 2015

Vinken

Eerste Kerstdag....heerlijk.... niets hoeven....en alles mogen....lekker tuttelen dus..... De hele dag gezellig saampies geweest... manlief en ik.... Elk jaar heb ik veel overwinterende vinken in mijn tuin.... De eerste jaren durfden ze niet van mijn voederplank te eten...ze zoeken liever hun eten op de grond.... Ik weet niet of het elk jaar de zelfde vinkjes zijn... maar inmiddels eten ze dus wel van de voederplank... en dan vooral de zonnepitten.... Die nemen ze mee.... gaan dan toch weer op de grond zitten.... en met hun kleine snaveltjes wrijven ze ze open.... zodat de zonnepit in twee helften uiteen valt... Ze eten daarna het binnenste op... Heel anders dan de mezen... die pikken ze open... Ik kan er uren naar kijken... hoe die vinken dat kunstje flikken....ik krijg het niet voor elkaar...al wrijf ik nog zo lang....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten