woensdag 5 april 2017

Trouw

Inmiddels zitten er al twee eenden te broeden in onze tuin... Één nest zit onder de struiken achter de vijver... en terwijl moeder eend haar eieren warm houdt...houdt vader eend trouw de wacht... Die dobbert in mijn vijver...zit een beetje te suffen...en houdt met één oog de boel in de gaten... Want kapers zijn er zat op de kust...andere woerden...die proberen alsnog moeder eend te " pakken "... Er wordt wat afgevochten in mijn tuin....soms zitten er wel drie woerden om moeder eend heen... Zelfs ik vecht mee...ik spring er nog wel eens tussen...met een schepnet probeer ik ze uit elkaar te krijgen...of ik pak er één met mijn handen en gooi hem de wetering in... Ik heb het er gewoon druk mee... Als alles weer rustig is...dobbert vader eend weer in de vijver... Hij kan zo doodstil zitten...dat ik aan bezoekers uit moet leggen dat hij een echte eend is...en geen nepperd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten