maandag 12 september 2016

Verkleed....

Elke keer als er mensen bij manlief op ziekenbezoek komen krijg ik de vraag....loopt daar nou een zebra in het weiland....?  En elke keer leg ik dan uit : nee... het is een paard...verkleed als zebra... Dat vinden wij leuk in dit dorp....verkleden... Doen we het zelf niet...dan verkleden we onze dieren wel... Vorig jaar liep er zelfs een ezel...verkleed als zebra...in ons dorp... En morgen heeft dit paard misschien wel een konijnenpak aan.... Vooral stadsmensen kijken me dan vreemd aan...tot ik uitleg dat het een grap is...wat ik verteld heb dan hè.... Dit schijnt een soort paardendeken te zijn tegen de paardenvliegen...ook wel horzels genoemd... Dit voorkomt dat het paard gestoken wordt.... Het is alleen jammer dat je zijn oren niet meer ziet....die heb ik er dus maar opgeplakt...konijnenoren...voor bij dat konijnenpak...leuk toch...? Toch een beetje echt verkleed....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten