woensdag 21 september 2016

Klapbes...

En het is nog steeds mooi weer...toch is de herfst in aantocht...vanmiddag in de tuin van vrienden mijn eerste kastanjes geraapt...voor een toekomstig herfststukje... Nu de rest nog zoeken... In mijn eigen tuin staat de klapbes of sneeuwbes...met sneeuwwitte bessen... Ook die komen in mijn herfststukje... Als kind plukte ik deze bessen...legde ze op de grond....stampte erop...en dan hoorde je een lichte explosie... Vandaar de naam klapbes... Mijn moeder werd er niet blij van...ze lieten vieze vlekken achter op de tegels... Ik kreeg dan een emmer sop...en een harde borstel in mijn handen geduwd...en schrobben maar...op mijn knieƫn .... Tegenwoordig zou er de hogedrukreiniger voor gebruikt worden... Maar kinderen trappen niet meer op klapbessen...niet voor zo'n lullig plofje...die horen liever hardere knallen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten