zaterdag 3 september 2016

Albizia Julibrissin

Vandaag een vreemde titel boven deze blog....zelfs ik had nog nooit gehoord van dit woord...deze Latijnse naam...van een boom.... In februari heb ik op een tuinbeurs een stekje van een plant gekocht...er zat een foto bij van hoe de plant eruit zou komen te zien...hij krijgt prachtige roze sprieten bloemen...en hij had geveerde blaadjes....die zich 's nachts dicht vouwen... Ik heb de stek in een pot gepoot....de hele zomer met liefde verzorgd...en vandaag bloeide er dus ineens één roze sprietenbloem aan de plant... Het bijgevoegde briefje ben ik inmiddels kwijt...op internet zoeken dan maar...naar zijn naam.... Blijkt dat ik een stek gekocht heb van de Perzische slaapboom....ook wel Zijdeboom genoemd.... Een boom dus...die heel hoog kan worden...en oorspronkelijk uit China komt... Ik heb dus een boom in een bloempot staan...wel een heeeel mooie boom....ik hoop hem ooit eens in de tuin te kunnen poten... Maar ja...het gezegde is....boompje groot....potertje dood.... Voorlopig blijft hij dus nog jaren in de pot staan....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten