zondag 11 oktober 2015

Simpel

Het was vandaag een mooie zonnige zondag met wel een koude oostenwind.... uit die wind en in de zon, op mijn favo plekje, was het heerlijk vertoeven vanmiddag.... met op de achtergrond het gezellige prrr...prrr....van een winterkoninkje.... Ik zag hem niet en heb op goed geluk een foto gemaakt van de struik waaruit het prrr...prrrr.. kwam.... Bij het uitvergroten zag ik hem....hij zag mij dus wel en hield mij goed in de gaten... Het is een heel galant vogeltje...hij maakt in het voorjaar voor het vrouwtje meerdere nesten waaruit zij kan kiezen....als zij het beste nest gekozen heeft en na de vrijpartij gaat broeden wordt hij echter zeer ondeugend ....hij probeert andere vrouwtjes in de overgebleven nesten te lokken.... De tamme kastanjes van gisteren heb ik samen met eikeltjes, wilde kastanjes en malusappeltjes op een bord, rondom een windlicht gelegd....het staat heel gezellig en het is zo verschrikkelijk simpel... zelfs ik kan dat....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten