donderdag 8 oktober 2015

Monnikskap

Er was vandaag niet zo veel wind en dus ook niet erg koud.... wel was het bewolkt.... In de namiddag kwam de zon even te voorschijn.... lekker op het terras wat zonnestraaltjes opgepikt.... Toen ik even door de tuin liep zag ik verscholen achter mijn malusappelboompje een bloeiende monnikskap staan....nooit geweten dat hij daar stond of dat ik hem daar gepoot had...echt een verrassing dus.... Monnikskap is een plant die wel 150 cm hoog kan worden... Het is wel oppassen want alle delen van de plant zijn zwaar giftig...een klein beetje sap op je huid kan al een brandbaar opleveren.... Het sap werd heel vroeger gebruikt in de gifbeker, die je moest drinken als je de doodstraf kreeg... het zorgde voor een snelle dood.... Zijn kleur blauw is prachtig en daarom zal ik er alleen maar naar kijken en aankomen niet.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten