woensdag 11 mei 2022

Noord-Holland…

Noord-Holland… een voor mij onbekende provincie… Maar oh wat is het daar mooi… Het enigste wat ik er van wist had ik op school geleerd… 60 jaar geleden… en dan nog alleen de grote steden en wat daar dan te doen was… Bijvoorbeeld Alkmaar heeft een kaasmarkt… maar van het Alkmaardermeer had ik nog nooit gehoord… Tot vandaag… we hebben een prachtige fietstocht rond dat meer gemaakt… En wat een ruimte hier in Noord-Holland… plaats voor duizenden huizen zou ik zeggen… haha… Alle landschappen die er in Nederland zijn komen hier samen… vlakke polders… meren… bos… duinen… strand en zee… en bollenvelden… Ook alle variaties aan molens zijn we voorbij gefietst… watermolens… houtzaagmolens… en korenmolens… en op zee windmolens… Alleen jammer dat er in de verte de rook te zien is van  Tata Steel… de grootste vervuiler van Noord-Holland… 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten