vrijdag 28 januari 2022

Zwart-wit…

Daar was hij dan vandaag… de zon… en ik heb genoten van zijn warmte… Mijn eerste buitenlunch van dit jaar is weer een fijt… Uit de wind en in de zon was het goed uit te houden… Na de middag kreeg ik van een buurman de tip dat er in het weiland een zwarte zwaan zwom… gewoon tussen zijn witte neven… Snel dus met mijn fotocamera naar buiten en daar kon ik deze foto’s maken…  Echt een vreemde eend/zwaan in de bijt… Waar zou dit exemplaar vandaan komen… misschien ontsnapt bij een particulier… of wellicht een jong van het zwarte zwanenpaar die ik vorig jaar zag in Wijngaarden… Dezelfde buurman appte mij een artikel door over de exotische zwarte zwaan… dat ze allemaal nakomelingen zijn van ontsnapte exemplaren… en dat er rond de 70 paartjes broeden in Nederland… Stel dat deze zwarte zwaan verliefd zou worden op een witte neef dan komen de eventuele nakomelingen van zo’n paar onvruchtbaar uit het ei… Dat is door de Natuur weer goed geregeld…geen koe-achtige… witte zwanen met zwarte vlekken in de polder…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten