donderdag 6 januari 2022

Hoop…

Hoewel de winterperiode nog maar net begonnen is en het echte winterweer nog moet komen begint er toch al wat “leven” in de tuin te komen… Door de voor deze tijd hoge temperaturen van de laatste dagen komen er hier en daar al puntjes van voorjaarsbloembollen boven de grond uit… Veel te vroeg natuurlijk… maar bloembollen houd je niet voor de gek… Die willen de blauwe voorjaarslucht zien bij wat warmere temperaturen… Nu was vandaag die blauwe lucht er wel bij tijd en wijle… maar de lente is nog heel ver weg… Ik zou als ik bloembol was me nog even terugtrekken onder de grond… maar dat kunnen bollen niet… Hun puntjes zullen waarschijnlijk bevriezen als het echte winterweer zich aankondigt… Wat wel nu al mooi in bloei staat is de Winterjasmijn… een klimplant afkomstig uit China… Met zijn schitterende gele bloemetjes brengt hij mij hoop… hoop dat het straks weer goed komt met mijn nu nog kale… kleurloze tuin…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten