vrijdag 14 mei 2021

Ereprijs

Vandaag hadden we op de camping prima weer... op een paar spetters na is het droog gebleven... Alleen de temperatuur blijft nog steeds wat achter... tenminste als de zon zich achter een wolk verstopte... Vanmiddag heb ik alleen een wandelingetje gemaakt... de rest van de dag heb ik zitten lezen... heerlijk... Wat hier ook veelvuldig bloeit in de bermen is Ereprijs of Veronica... Hele plakkaten hemelsblauwe bloemen groeien er tussen het gras... In Nederland komen 23 soorten wilde Ereprijs voor... maar ik heb geen idee tot welke soort deze behoort... vind ik ook niet zo belangrijk... In mijn jeugdjaren plukte ik Ereprijs uit Goudriaanse bermen... maar tegenwoordig zie ik dit kleine blauwe bloemetje nog maar zelden in de Waard... dat zal wel aan de grondsoort liggen denk ik... In Brabant doen ze het geweldig...!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten