dinsdag 24 december 2019

Tinus...

Op het ogenblik bloeit de sneeuwbal... een winterbloeiende struik... Hij staat niet in mijn tuin maar in buurman’s tuin... maar de bloemen van de struik groeien wel richting onze tuin... En eerlijk gezegd denk ik dat ik meer geniet van deze Viburnum Tinus... zo heet hij officieel... dan onze buurman... Die weet waarschijnlijk niet eens dat deze Tinus in zijn tuin groeit... Vandaag viel het mij op dat door het warme weer de bladknoppen van Tinus... zo noem ik hem... bijna uitkomen... Je ziet het groen van de blaadjes al komen... Bizar hoor... in december... als het straks gaat vriezen worden de knoppen zwart en sterven ze af... dan kijken we de aankomende zomer tegen een kale Tinus aan... Gelukkig weet de Natuur zich altijd te herstellen na rampen... we wachten het wel af...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten