vrijdag 27 december 2019

Te vroeg...

Wat een heerlijke zonnige winterdag was het vandaag... Van zulke dagen wordt ik vrolijk... en actief... En dat had ik precies nodig na twee niksdoen dagen... Vannacht gaat het vriezen... dus de kouwkleum planten staan al weer binnen... Wat er ook binnen staat is een Amaryllis... die manlief gewonnen heeft van de IJsclubvereniging... Een prachtige gezonde knol die al een beetje uitliep en twee knoppen kreeg... Nu hoort zo’n knop op een lange steel te staan en na zo’n 30 à 40 cm. open te gaan... De ene knop is daar nu nog mee bezig... maar de andere knop kon daar niet op wachten... Zodra hij uit de knol kwam ging de knop al een stukje open... een vroeggeboorte dus... Geen idee hoe ik dit tegen kon houden... of er weeënremmers bestaan voor Amaryllissen... Ik heb hem in het donker gezet... zodat hij niet op het licht af zou komen... Ik heb hem koud gezet zodat hij niet op de warmte afkwam... maar niets hielp... Ik kon de natuur niet tegen houden... en met Kerst is hij tot volledige bloei gekomen... zij het wel laag bij de grond... De andere knop groeit gestaag door... die heeft straks alle ruimte om te bloeien...zonder dat zijn tweelingknop in de weg staat...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten