donderdag 20 december 2018

Kudde...

Nu ik na een zeembeurt weer door mijn ramen kon kijken... zag ik ver in de polder een koppel zwanen grazen... De laatste tijd zijn er weer veel zwanen te zien in de polder... Het zijn wintergasten uit Noord Scandinavië en Siberië... ze komen naar hier om te overwinteren en het zijn Kleine Zwanen... denk ik... Ik kan namelijk vanuit ons huis niet zien of het wilde- of kleine zwanen zijn... daarvoor lopen ze te ver weg... Nu is het verschil tussen die twee soorten zo wie zo moeilijk te zien... de wilde zwaan heeft meer geel op zijn snavel dan de kleine... en de wilde zwaan loopt wat eleganter... de kleine zwaan loopt meer als een gans... Omdat ik dat dus niet kan zien... neem ik aan dat het kleine zwanen zijn... omdat die in de Alblasserwaard  in grotere getalen in de winter voorkomen dan wilde zwanen... Het is best wel een mooi gezicht... die witte kuddes in de polder... maar toch zie ik liever de zwart/witte buurmeiden... Ik mis ze...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten